lördag 30 april 2011

social

Igår kväll var vi på fest,
det var ganska längesen.
En fest jag haft lite ångest för,

jag vet inte riktigt varför,
men sedan ditt missbruk kom upp i dagsljus
har vi isolerat oss lite, känner jag.

Förr var jag oerhört social,
ville alltid vara med där det hände,
livrädd för att missa något.

Idag känns det inte viktigt alls,
jag har snarare blivit hemmakär.
Jag trivs utomordentligt bra i mitt soffhörn.

Känner mig ibland direkt vilsen socialt,

Min resa sen jag blev nykter har gjort att jag
känner mig annorlunda.
även ditt missbruk har gett den känslan.

Har lagt märke till vilken central plats både alkohol och sexskämt
har i sociala sammanhang,och jag tycker helt enkelt det är rätt ointressant.
Ytligheten är så påtaglig, den ger inte så mycket, när folk börjar bli berusade.

Men numera är jag så lyckligt lottad att jag kan ta min bil
och köra hem precis när jag vill, och sedan vakna pigg som en lärka
morgonen därpå, det är tacksamhet för mig idag.

Idag ska vi bege oss till tivolit som kommit hit,
för att sen gå och titta på elden,
minsta är jätte upprymd och dansar runt i hela huset,
Detta är livet!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mitt tacksamma liv består just nu av en nyanländ valp. Måste lära mig en hel del om hundens beteende och hur man varsamt tar hand om en Pappilon. Liten och skör är den.....

Mia S sa...

Det är en stor sak att vara tacksam över..lycka är att våga !

Trevlig valborg !

livia sa...

Ja, det finns otroligt mycket att vara tacksam över.

Bara förmågan att kunna känna tacksamhet är stort: )

Cosifan: lycka till med lilla valpen.

Och trevlig valborg till er båda!