onsdag 20 april 2011

ledighet

Så skönt med lite påskledighet,
Ja för mig vill säga, resten av familjen
har varit hemma hela veckan.

Har varit groteskt avundsjuk på deras sovmornar,
direkt missunsam klockan 6 på morgonen : )
Pang! igen med garderobsdörren.
Host, host, men nä dom har sovit vidare.

Jag har dessutom svenskt rekord i snoozing.
Var sjätte minut skrålar min mobil  "e du vaken Lars"
i nästan tre kvart??
Börjar tvivla på att jag är en snäll människa innerst inne; )

Har tänkt mycket på uppskattning den senaste tiden,
vad jag uppskattar och är glad för.
Och sen allt blev kaos här hemma, så tar jag tillvara
på allt/alla runt mig på ett annat vis.

Har väldigt roligt på mitt jobb,
 med människor jag tycker  mycket om.
Har lätt för att skratta med mina barn.
Har nära kompisar som bryr sig mycket om mig.
En kram, ett leende, en omtanke, en kommentar.
 s-anon mötena vi fått till.
Mina föräldrar som alltid finns där.
Allt detta är otroligt värdefullt.

Jag formligen suger i mig av små "må bra" saker,
jag undrar om det är någon form av överlevnads strategi.
I vilket fall som helst så är jag glad att jag ser dessa
saker på ett annat sätt, vidgar mina vyer och kommer
en liten bit längre ifrån missbruket som inte ägs av mig.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

En bra överlevnadsstrategi i så fall:)

livia sa...

Ja visst är det.

Häftigt att bara vända huvudet och se att jag har så mycket mer än mr.X och hans sjukdom.