söndag 24 april 2011

smidigt

För ett tag sedan så sa du ofta till mig
att saker jag gjorde, kände, eller sa, triggade dig
och att det inte var bra för dig.
Till en början köpte jag detta rakt av,
och började genast ångra och banna mig själv.
Lät bli att berätta hur jag kände, för att inte "störa"

Men, sen det har satt sig ordentligt att
 jag aldrig kan göra dig frisk vad jag än säger, känner eller gör,
så innebär det även motsatsen, d.v.s
Mitt beteende och mina känslor kan inte heller göra dig sjuk,
och det känns ju onekligen bra att ha fattat.
Du har dessutom slutat andvända dig av detta argument
sen jag slutade vika ut och in på mig själv.

Jag kan känna och tycka precis som jag vill ,
göra saker som är bra för mig.
Utgången för ditt tillfrisknande ligger bara hos dig, allt annat är blaj!!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Precis så.. Allt annat är blaj. Amen

livia sa...

ja och det är himla skönt att fatta: )