torsdag 28 april 2011

perioder

Har snappat upp att mitt liv delas upp i perioder.
Jag tolkar detta som tillfrisknade cykler
(finns säkert inget som heter så,
 men det låter ganska bra, tycker jag)

Det ser ut ungefär så här:

En period av oro, sorg, pyttelite ilska, (har varit mängder)
I denna period bär jag mig INTE vuxet och trevligt åt.

Nästa period är rädsla och och ånger för mitt beteende
I denna period är jag lite smörig och klok som en hund.

Tredje perioden så är jag bara JAG,  inte medberoende.
I denna period är jag avslappnad  och ganska rolig.
Bryr mig om mitt och låter dig ta hand om ditt.
Här är jag som trevligast att umgås med.

Detta snurrar sen på,  ibland fort och ibland sakta.
Period ett och två blir kortare och kortare, om än marginellt ibland.

Detta är min egen påhittade tillfrisknadscirkel.
 Den känns ganska bra, jag är liksom förberedd på vad som komma ska.
dessutom är ju målet att hamna i period tre.
Det råder ju inget tvivel om att det är där jag mår bäst.

Jag får ner min hastighet i tillfrisknandet lite också,
 jag förstår  att jag måste plöja igenom dessa många gånger,
och jobba för att rätt period ska minska.

Bra jobbat, Livia! ; )

Inga kommentarer: