torsdag 7 april 2011

God morgon!

Kom på idag att jag alltid (tja, nästan) alltid
vaknar glad och bekymmersfri.
Det är en behaglig känsla.
När kaoset finns där så är det precis
som om det accelererar ju längre dagen går
för att kulminera  vid läggdags.
Sen börjar det om.

Nu är det morgon och det innebär
att jag har ro och glädje i mängder.
Ingen man att analysera heller,
Bara jag och yngsta.
skööönt.

Börjar dock krypa i kroppen på mig
av att titta på mr.bean på disneychannel.
Han börjar bli frisk nu, det går inte att ta fel på.
Då sätter två av hans aktivaste kroppsdelar fart.
Nämligen mun och ben.
Men det är bra, då släpper min förlamning,
och jag kan utnyttja lite vab dag till att få
 en aning ordning runt mig.

Sitter och tänker på min sommar praktik.
Den ska göras i en anhörig grupp på samma ställe
jag själv var på för 4,5 år sen, bara det att då var jag "the bad guy"
Skum känsla men det ska bli oerhört kul, och lite nervöst.
Tänk vad mycket som hänt sen jag var där,
livet har liksom tagit en helt annan vändning,
och mannen och jag fick byta alla böcker med varandra : )
medberoende/beroende    beroende/medberoende
Känns som om jag kan dom orden nu...

Inga kommentarer: