söndag 24 april 2011

sommar!

Har i il fart varit och införskaffat årets
första vatten pistol (basucka)
Av någon andledning så har det blivit en
förbrukningsvara här hemma,
 ny sommar- nytt vattengevär.

Det finns aldrig någon som fungerar när
årets första sommar dagar kommer.
Och det är ju klart som korvspad att man
måste ha ett vattengevär dessa varma lediga dagar!!

Nu är det inte jag som ska springa omkring och
vattenkriga (även om jag gladeligen skulle vilja vara med,
 men för mig blir det allvar och jag vill ju inte att alla barnen ska gråta)
Jag ska fortsätta i min lilla täppa,
 jag måste passa på så länge lusten finns kvar,
 för den kan mycket väl försvinna i ett nafs.

I dag jobbar du, och oron i dig fanns där i morse,
du berättade själv att det kändes jobbigt.
Fria datorer ( ni är inte så många) mycket dö tid,
Och här har jag min huvud uppgift för dagen:
Släpp taget, det är ditt ansvar, din oro, din sjukdom och din kamp!!!
Jag ska sola!!

Inga kommentarer: