lördag 23 april 2011

lugn

Här ligger en slöja av lugn och normalitet
över familjen, vilket jag njuter av.
Jag har annars en liten delperson som brukar knacka
mig på axlen och säga:
-Glöm nu inte vad han gjort och att ni har en
smutsig hemlighet jämfört med andra "vanliga" familjer.

Jag har inte tillåtit mig att njuta av det som faktiskt har funkat.
Det har liksom legat en skugga av sorg och rädsla för att
vara för glad, ifall det inte håller.

Rädslan kommer på något sätt i bakgrunden när jag är arg, less eller sur.
men när allt känns bra så blir jag bräckligare, -tänk om jag blir av med allt detta.
Men nu har det faktiskt funkat utan att skydda mig med tråkigt humör
och jag tillåter mig att njuta.

Har ägnat mig åt trädgårdsarbete, vilket funkar ganska rofyllt på mig
Cyklade och åt glass med minsta och hans kompis, och bara
NJUTER av detta underbara väder, känns himla onödigt att lägga
till  ilska på det fall i fall.....

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det är superviktigt att kunna tillåta sig att vara glad och njuta, även av sin man:)

livia sa...

men ack så svårt ibland, inte att vara glad utan honom, men med och åt, som om jag skyddar mig mot katastrof... dumt.

Men så skönt när man lyckas!