torsdag 21 april 2011

frågor

Ibland frågar jag dig mer än vad som är nyttigt för mig.
Har verkligen ett driv att förstå, men jag kommer aldrig
att förstå allt, och vissa saker får jag därför bara låta vara.

Har svårt för att lägga band på mig när en fråga dyker upp,
och glömmer lätt bort att jag måste vara beredd på svaret.
Ibland är jag det, men ibland så startar det mitt huvud helt i onödan.

Ska försöka sortera lite mer, vad vill jag veta? och varför ? (oavsett svaret)
 har jag nytta utav att veta detta ?
Förändrar detta något ?
mår jag bra av att veta eller är det något jag ska grotta ner mig i ?

Jag måste börja ta ansvar för mina frågor,
 och detta är inte helt enkelt ibland, när du svarar med en ny ärlighet,

Är naturligtvis glad att du svarar rakt, men enormt ovan.
jag har sjukt mycket att träna på, saker som jag aldrig funderat över
och som har känts så solklara.

Skulle jättegärna vilja göra stegen som medberoende,
men finns det sponsorer inom s-anon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag känner igem mej! Det kan bubbla i mej av alla frågor. Ibland frågar jag av nyfikenhet, för att jag bara undrar hur han funkar, ibland för att få veta-veta. Ibland frågar jag fast jag inte vill veta... Jag tror att jag ibland får tillrättalagda svar. Jag vet att jag fortfarande är 100%för sanning och ärlighet. Jag vill inte famla i mörker.
Tycker mycket om din blogg. Påsk-kramar! /Kissemjau

livia sa...

Jag gillar också raka ärliga svar, mitt huvud slipper ju då lägga till och dra ifrån själv, När jag får tillrätta lagda svar så fixar jag till en sanning själv, som ibland är värre än verkligheten. Blev glad att du gillar bloggen. påsk-kram tillbaka och mycket glädje : ) livia