söndag 17 april 2011

Inflätat

vi har pratat mycket om hur inflätade
våra beroende har varit i varandra.
Vi har levt i en rundgång av kaos och flykt.

Innan jag blev nykter för fyra år sen,
så utnyttjade jag ditt sittande vid datorn, (sexchatt)
då kunde jag dricka utan att vara rädd för att
du skulle komma på mig.
Sen andvände jag det också till att fly med,
för att jag inte orkade ta tag i vad du gjorde.

Du å din sida, drack mer än gärna med mig
så att jag skulle somna tidigt, så du kunde sitta
i fred vid datorn.
Vi har utnyttjat varandras missbruk,
och spiralen snurrade i 190 nedåtgående.

Tills för fyra år sen då jag blev nykter.
Då hamnade allting i ett nytt ljus.
Jag missbrukare, du medberoende.

För två år sen snurrade karusellen vidare,
vi bytte, du missbrukare, jag medberoende.

Vilken otrolig soppa och kaos vi levt i .
Men i dag är detta en styrka,
Vi har lite mer förståelse för varandras beteende
än vad man nog normalt har.

Det har hjälpt mig massvis att se hur otroligt lika
alla beroende fungerar, drogen skiftar bara.
Jag är inte mindre ledsen och arg,
 men det har underlättat ibland

Ur all vår skit kom något vi kunde ha nytta utav av.