tisdag 26 april 2011

igen känningsfaktor HÖG

Det sköna med möte är den
 höga igenkänningsfaktorn.
Igår visade det sig att många av
 oss medberoende till sexmissbrukare
blir rädda när allt börjar kännas bra.

Det känns skönt att känna igen "tok" beteende.
Har själv börjat känna mig ganska bekväm i kaos,
och det vill jag definitivt ha bort ganska omgående.
Rädslan är så mycket högre när allt börjar likna vardag,
får jag en ny smäll snart? Blir jag lurad? m.m

Och det visar ju sig klart, men rädslan infinner sig ändå.
Lättare på något vis att värja sig när man har ilska och sorg på topp.

Men det är skönt att få syn på beteendena,
det är väl första steget...

Idag tillbaka till verkligheten,
 men ganska skönt med rutiner.
Lets Go!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det igenkänningsbara är det trygga. Sedan, när det ska till vardagligt annorlunda tänkande-kännande så är det naturligtvis så att det kan bli ångestfyllt och rädslan finns där. "Ska jag klara det här"...."Lurar han/hon mig?" o.s.v. Manipuleringar är ju det som en missbrukare är världsbäst på, så rädslan är ju befogad.Absolut, rutiner är jättebra även det det trygga. Kram ML

livia sa...

Ja,jag kan bara instämma.
Det är svårare att ändra i det vardagliga, lätt som en plätt halkar jag tillbaka i "trygga" beteende, men jag vill inbilla mig att med små pyttesteg kan jag förändra min lite sneda syn på trygghet. kram livia

Unknown sa...

Mitt tillfrisknande sker fortfarande i små etapper.Kan ibland komma på mig själv att gråta tysta tårar....tillåter mig själv att ta mig den stunden. Sorgtårar är detsamma som läkande.Kram ML