måndag 2 maj 2011

skitdag

Extremt gnällig är jag idag,
tråkigt att skriva en surblogg.
ännu tråkigare att läsa förmodligen,
men nu är det jag som bestämmer,
så då beslutar jag mig för att lägga gnället här,
och kanske skona mina familjemedlemmar lite,
och mig själv, brukar kännas bättre efter lite gnäll.

Vi har det ganska lugnt hemma, inget bråk
och faktiskt lite ömhet.
Men idag har jag kämpat med mitt huvud,
det går liksom igång på autopilot, när saker och ting fungerar.

Hur kan han kännas så frisk plötsligt, är inte det skumt?
Nä, det är nog för att han jobbar med sig själv.
Men han känns alldeles för glad, eller?
Nä, nu är du fånig Livia.
.Jag tror du blir lurad igen faktiskt
Fast i så fall kommer det ju fram ganska snart.
Ja men kan du leva med det då?
Det behöver jag ju inte ta beslut om nu.
Undrar om telefonen står på ljudlös?

och här bryter jag det interna samtalet i huvudet,
och pratar med en  "medsyster" , för här blev jag lite rädd.
Här är  inte steget långt ifrån mitt fysiska kontrollerande,
och det vill jag under inga omständigheter tillbaka till.

Känns lite bättre, ändrar lite riktning.
Men fortfarande  sur för att jag ägnar mig åt
sådan här skit.
Trodde liksom jag var förbi det här stadiet, men NÄÄ!!

Skönt att det är idag det är möte!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det är klappandet av din fina kind som jag vill att du ägnar dig åt, inte slå på dig själv för dina tankar.
Klappa snällt, klappa snällt och klappa snällt tills du ler.
Okej:)

livia sa...

Jag ska klappa idag : )