fredag 22 april 2011

skratt

Ibland tror jag att min räddning har varit
 att vi kan skratta tillsammans,
Nu finns det ju ganska många gånger
 jag har kunnat hålla mig för skratt naturligtvis.

Men trots all smuts så har vi ändå haft det med oss
i dom hyfsat normala perioderna.
Fick till mig att det också är en form av intimitet,
att kunna skratta ihop.
har aldrig tänkt så, men det kändes skönt.

Vi kan t.o.m skämta om ditt missbruk ibland,
jag tror nämligen att skratt är läkande.
MEN här finns regler som ännu är lite otydliga
du kan inte skämta om det på samma vis som jag.

Gränsen är hårfin så här får man vara ytterst försiktig
och det är du inte världsbäst på.
Men jag drar gränser till höger och vänster
och nånstans någon gång hamnar jag väl på lagom.

Tycker det är ytterst fiffigt att jag kan träna på dig,

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Ja, att ha en partner att träna på är inte dumt:)

livia sa...

Nä,framför allt när det blir lite tokeri, sånt kanske inte en "normal" partner har överseende med.