torsdag 14 april 2011

nya tag!!

Det är ett tungt, slitet uttryck som jag inte gillar alls.
Men nu är det min tur att "ta nya tag" (igen)
Vi fick till ett hyffsat samtal igår kväll. (live)

Och hur det än är så är du nykter, du kämpar,
Du handlar, så jag är inte redo att lämna nu.
Jag bestämde mig i går för att skriva ner saker och ting.
Hur vi funkar, hur jag känner, hur du agerar, osv.

Om ett halvår ska jag ta fram det och titta på vad som hänt.
Och under tiden ska jag fortsätta med mitt,
Fokusera på mig, mina samtal, mina möten.
Jag mådde alldelles utmärkt när jag gjorde det.
Då får jag en tid för mig själv att fokusera på annat
än hur långt du kommit.
Så får vi väl leva lite som "kompisar" under tiden.

Jag behöver inte ständigt gå och fundera på
vilka "fel" du har ändrat och vilka du har kvar.
Ja, herre jisses vilket sjukt tillstånd jag befinner mig i.
även på min sida lurar diffe runt hörnet.

Inga kommentarer: