onsdag 13 april 2011

sms regn

Idag har våra sms haglat genom luften.
Vi har via telefonen bett om ursäkt, skilt oss
sagt att vi älskar varandra, sagt fula ord,
tagit tillbaka dom, ironiserat varandra,
skilt oss igen, sagt att vi vill bli friska ihop......

Allt detta har vi hunnit med på bara 6 timmar.

Finns det något som heter återfall i medberoende,
så har jag tagit ett sådant.
Jag gjorde en störtdykning ner i skiten,
och försöker nu kravla mej upp.

Ibland känns det som om jag är med i en film,
Kan detta verkligen hända på riktigt?
Och vad exakt är det som händer?

Två steg fram och ett tillbaka, eller var det tvärtom...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det finns återfall i medberoende! Jag gjorde det flera gånger som du vet.
Men förra särbo han såg inte sin egen medverkan i att det blev så här så det gjorde att jag inte ville fortsätta att kämpa.
Han gick vidare och gjorde sig beroende i nästa relation.
Jag rehabiliterar mig själv så gott det går och känner att jag är på väg upp ur dyngan.

livia sa...

Oh vad kul att höra att du är på väg upp, fastän vägen känns lång ibland. Jag vill ju gärna tro att vi får något värdefullt med oss utav all dynga.
Kram

Anonym sa...

Hej!
Beroende Man här! När jag läser det du skrivit blir jag alldeles förtvivlad över hur fångade vi är i varandra och hur djävligt det kan vara att ta sig ur det hela. Hoppas det löser sig för dig och för din Kära. För mig hjälper det att läsa om all den skit som det ställer till med. Livet är en smal stig med många vägar, en del stigar är nerkletade med skit och en del med solsken, gäller att va vaksam och välja den stig som känns rätt just då.

livia sa...

Vad kul att du tittade in här!
Ja jag är väldigt övertygad om att beroende/medberoende har många
gemensamma beteende.
Och att det blir ganska geggigt när två "barn" ska växa upp.

För att inte ta fel stig fick jag till mej att det ska vara tre rungande JA på frågorna:
Vill jag?
Kan jag?
Bör jag?

Hoppas det går bra för dig!