lördag 7 maj 2011

mod

Emma igelström satt i morse i nyhetsmorgon
och blev intervjuad,
Hon var rak i ryggen och höll huvudet högt,
och berättade att hon var en beroendeperson,
Att hon förskingrat pengar, och var en alkoholist.

Modiga, modiga människa, jag hoppas att du
vet hur mycket du gör för andra med ditt mod.

Du har alla "skam" sidor emot dig,
Du är kvinna.
Du är ung.
Du är känd, dessutom i ett
 sammanhang som handlar om hälsa.

Men jag blir så otroligt glad när du pratar,
för det låter som du greppat grejen totalt.

Vad är det som gör att vissa människor hajjar med detsamma?

Din historia var extremt lik min,
varje ord du sa träffade rakt in i hjärtat
 och när du berättade så rann tårarna på min kind.

Enda skillnaden är att jag nog inte hade haft det modet
en månad efter behandling.

Jag önskar dig verkligen lycka till!!

Inga kommentarer: