torsdag 12 maj 2011

Frid

Jag känner frid i min själ idag.
Jag har på något vis förlikat mig med min verklighet.
Min maktlöshet håller på att förankras på riktigt.
 Jag har inga planer på min framtid
jag flyter fortfarande med timme för timme.

Men jag vet att det kommer att gå bra för mig.

Vi fick till ett bra samtal igår.
Lite lösningar på praktiska saker.
Men även att ta tillvara på denna träning.
För det är lite så jag ser på det.
Jag försöker vända problem till uppgifter,
uppgifter som jag får lösa.
Det känns på något vis lättare.

Just nu tränar jag enormt på att leva i nuet,
släppa kontroll, inse maktlösheten inför andra människor.

Du är rädd och ledsen, och det gör ont i mig.
men även det är en träning, dina känslor, dina val
din sjukdom.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Du är bäst!

livia sa...

Jag slukar det som en svamp, och säger tack,tack : )