söndag 15 maj 2011

relation

Idag satte vi oss ner och pratade,
 jag kom fram till att du ska ha allt fix färdigt
 till dess att jag kommer hem från Norrland
Med tanke på att du ändå måste vara här hela den veckan,
så passar det alldeles utmärkt att du har
 denna vecka på dig att fixa och berätta för dom du ska.

Har tänkt ett tag på hur jag vill ha det i en framtida relation.
Vad som är ett måste för att jag ska må bra,
alltså inga önskemål, utan nödvändigheter.
Har bestämt mig för att skriva ner dessa
och skicka med dig till rummet,
så kan du i lugn och ro se om det passar dit sätt
att ha en relation.

För har vi olika mål och syn på vad en relation ska innehålla (jobbas mot)
så är det ju inte någon idé att ens se vad som händer om du tillfrisknar.

Känner att detta är så rätt,
 jag har inga förhoppningar om hur du ska bli.
Om du ska bli frisk, om du förändras.
Jag ska bara ta min tid, hitta var jag befinner mig i vår relation.
Jobba med mig, skaffa en fungerande vardag.

Åh detta är så befriande!!

Nu till dagens ordspråk ; )
Tro inte på allt du tänker utan
Tänk på det du tror på.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Heja (och heja din man som jag hoppas kan hitta rätt),
KRAM Åsa

livia sa...

Det hoppas jag också!!
Kram livia