söndag 15 maj 2011

älskar

Oh, jag älskar verkligen den utbildningen jag påbörjat.
När jag läste om den, så skrek den till mig att ansöka.

Det var så mycket jag.
Den innehåller mycket personlig utveckling,
grupputveckling, tolvstegsprogram,
 beroende/medberoendeproblematik,
Allt om bindningar till droger/sex/mat.

Den värnar om att ge varje människa utrymme,
Ingen är "fel", olikheter är en tillgång.
Respekt för individen.

"Min" studiegrupp är en brokig skara människor som
alla är super intressanta, med väldigt olika bakgrund.
Vi ger och vi tar, precis som det ska vara.

I Norrland ska vi befinna oss på ett otroligt
vackert beläget behandlingshem, mitt ute i naturen.
Jag är lite rädd eftersom det denna gången ingår att
hålla föreläsningar för patienter,
 men det är en rädsla som känns sund.
Jag älskar varje minut jag får tillbringa med denna grupp.
Känner mig lyckligt lottad.

Mitt mål med detta är att få jobba med det i framtiden,
och när jag tänker på det, så känns min framtid oerhört
ljus och meningsfull.

Kan inte låta bli att tänka på:
Ur all skit kommer det alltid något gott!!

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Ja, det gör det om man väljer att se det så.
Jag är glad för din skull att du gör det.
Många gånger är det det som är skillnaden som gör skillnaden som min coachfavorit, Kjell Enhager, brukar föreläsa om.

livia sa...

Åh vad nyfiken jag blev på Kjell Enhager, och hans föreläsningar, ska googla, Tack!

Åsa Hellberg sa...

Jag har ett par korta föreläsningar med honom som ligger på min blogg, typ en vecka tillbaka. Där finns några av de bra saker han säger:)

livia sa...

tack! Jag ska genast kolla ; )