måndag 16 maj 2011

nöjd

Känner mig nöjd efter helgens pluggande.
Och jag känner mig nöjd med mina beslut.

Tycker att jag kommit fram till ganska vuxna lösningar.
(inget som är självklart alls)
Lösningar som inte är ristade i sten,
eftersom ingen vet hur framtiden ser ut.

Du flyttar till ditt rum om två veckor.
Därefter har du yngsta mån-tis och jag ons-fre
Detta passar bra eftersom vi har våra möten så.
Helgen d.v.s lördag träffas vi alla och
 gör något som är kul tillsammans,
och har bra samtal, och äter ihop.
Funkar inte detta en Lördag så bryter vi och är var för sig.

Men jag känner att vi måste börja om helt från början med allting.
För ingenting kommer någonsin att se ut som det har gjort.
Och under tiden så visar det sig hur dit tillfrisknande bär.

Läser en inspirerande bok om livet vid en skilsmässa,
där det låter som om mannen har ett sexmissbruk och som heter
Nakendiscot, den hjälper mig att se lite vad jag vill ha i mitt liv.

Jag älskar verkligen böcker, min flykt i tillvaron!!

Inga kommentarer: