lördag 7 maj 2011

svek

Du svek mig igen.
Du har inte varit otrogen,
och du har inte agerat ut sexuellt.
men du svek mig genom att inte vara
ärlig i saker som du visste var extremt
viktiga för mig.

Du berättar att det är din missbrukar personlighet,
och ja det är det kanske,
men kan man lägga alla sina felaktiga beteenden i den?
du vill ha en chans till där vi även fokuserar på relationen (??)
Men vad vill jag? ärligt talat så vet jag inte vad jag vill.

Jag ljuger om jag inte medger att du återigen fått mig att lyssna.
Jag vet att det är med mikrosteg man tillfrisknar i denna sjukdom,
och då tänker min manipulerade hjärna att dina "snedsteg"
har ju inte varit grövre och grövre, kanske tvärtom.

Men denna gången sved det likförbannat.
tilliten åkte ner på noll igen.

Nu är hela du full av idéer,
idéer som jag haft i ett år men som inte passat
ditt tillfrisknads schema.
Nu ska vi på RCA, och ha pardelning,
och gå efter stora boken.

Detta luktar skumt, naturligtvis.
hela jag är full av misstro, och tråkigt nog även en dos förakt.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Om du inte är där än så hugg RCA.

livia sa...

ja jag ska ge det en chans.
herregud vad jag känner mig lättköpt och patetisk.

Vet liksom inte vad jag ska ställa in siktet på.
Går bara runt och är skitarg,otrevlig, och anklagande.