söndag 15 maj 2011

Spännande

Jag kan inte komma ihåg att jag nånsin sett en så
spännande omröstning i melodifestivalen.
Nu kan det ju bero på att Sverige var med och krigade i topp tre.

Annars tycker jag ändå att det brukar vara
ganska klart och ointressant redan när hälften röstat.
För mig känns melodifestivalen halvljummen,
Jag hinner glömma hur låtarna lät när det ska röstas.

I dag är spänningen högre däremot, när vårt hockeylag
ska slåss om guldet, det tycker jag är kul.

Stämningen här hemma är också ganska ljummen.
Idag måste det redas ut hur allting ska funka.

Om en vecka ska jag upp till Norrland,
Min utbildning är lagd där denna gången,
 det ska bli ett skönt avbrott.
En vecka i Norrländska skogarna ska väl rensa skallen på mig.
Det innebär dock att jag måste ägna stor del av dagen till att plugga,
men det gör inte så mycket för jag tycker det är fantastiskt kul.

Inga kommentarer: