tisdag 22 mars 2011

Ny dag

Idag är det en ny dag med nya tankar, skönt.
Jag tycker det är jobbigt med tystnad, jag vill ha action.
Helst iform av svindlande känslor, där jag blir bekräftad och älskad,
men går inte det att få, så tar jag hellre skrik och bråk, då finns jag ju!

Jag ser ju själv hur snurrigt det låter men det är nog så
sanningen har sett ut.

Nu håller jag ju på med att bara vara och det är inte så jäkla lätt
när mina invanda mönster gör sig påminda.
Så fort du visar en mild sida så hoppar min diffe upp på
min axel och vill vagga dig till ro, klappa och trösta.
Påminner mig ständigt om att bryta cirkeln med beroende-medberoende spelet.
Har gett mig fan på att så ska det vara, tills vi kommer upp till sthlm.
Men jag känner fortfarande en ro i att ha släppt taget, för varje dag jag slipper oro
är jag oerhört tacksam.

Så nu börjar dagen, en alldeles förträfflig sådan!!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det låter bra:)

livia sa...

Det känns bra, oerhört befriande när jag klarar att hålla avstånd till oron:)