onsdag 9 mars 2011

inget driv

Jag känner att du inte är lika ivrig på ditt tillfrisknande längre.
Och jag vet att det inte startade denna vecka, det har långsamt dalat
och jag tror att jag omedvetet påverkas av detta.
Nu tror jag inte att du tagit ett återfall, men jag märker många små gamla
beteenden som kommer smygandes, bortvalda möten,
små friska saker du lagt dig till med som nu glöms bort.

jag vet ju att tillfrisknandet är två steg fram och ett tillbaka,
men jag blir klart orolig för dig.
jag har inte påpekat något för dig, för jag är så vansinnigt trött på denna sjukdom.
Ändå så är jag ganska lugn,
jag försöker luta mig mot att hur det än är så visar det sig.

Kanske är det ditt tillfrisknande som vilar, kanske är du på väg tillbaka
mot ett återfall, men i så fall är det ditt val.
Du har i dag alla verktyg för vad du ska göra om du vill bli frisk.

Jag tycker att jag bygger på mig själv i små,små steg varje dag.
Jag har en lång väg att vandra, och jag har ingen aning om hur
allting kommer att sluta, jag vet dock att jag inte ska leva med dig
om du väljer att avsluta ditt tillfrisknande.

Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel,
eller att du vilar i det du fått till dig för att sedan gå
mot fortsatt tillfrisknande.

Inga kommentarer: