torsdag 31 mars 2011

avundsjuk !!

Det finns en sak som jag kommit på att jag är väldigt avundsjuk på,
det är tjejkompisar som har en storasyster.
Jag är ensambarn och har aldrig lidit av det som barn.
Men nu som vuxen så låter det så extremt mysigt att ha syskon,
 gärna ett par stycken varav en storasyster.
En sådan syster som man sitter och dricker te med långt in på natten och berättar allt för.
En sådan syster som man diskuterar sina knasiga föräldrar med.
En syster som man går och shoppar med.

Nu har jag ju turen att ha en sådan kompis,
faktiskt så nära syster man kan komma eftersom vi känt varandra
sen barnsben, men vi är ju så klart jämlika, och jag undrar
om inte just storasyster längtan är att bli lite omhuldad.
Inte vet jag, men det låter mysigt.

När jag ändå håller på att fantisera om syskon
så skulle ett av dom andra syskonen bott i Australien,
då skulle jag åkt dit och hälsat på lääänge och ensam : )

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det saknar jag med även om om jag en halv som jag aldrig har träffat... och inte vill träffa heller. Jag skulle vilja ha en hel:)

livia sa...

Ja det är klart det ska vara en hel, lika klart som att det ska vara en snäll, ödmjuk, öppensinad helt fantastisk människa :) annars kan det va!

Agneta sa...

Jag har en syster, som är två år yngre än jag, och hon är min bästa vän. Kan prata om allt med henne, men hon tycker inte alltid som jag och håller inte alltid med, men lyssnar gör hon och skrattar och gråter med mig. Det är underbart att ha henne.
Som extra bonus bor vi grannar idag!
Håll hårt i din "systerkompis" - det är guld värt att ha!

livia sa...

Det är precis den systeskapen jag avundas :)
Goda relationer är livet!