söndag 13 februari 2011

trigger?

Har varit ensam idag och spenderat mycket tid vid datorn,
har haft enormt mycket ut av att läsa kvinnors bloggar om medberoende.
Men idag fastnade jag på sannons forum, och där är många kloka
kvinnor (och några få män) med mycket värme och respekt, men där är också
en ton ibland som inte är så respektfull.

Det är tråkigt att läsa när vuxna människor i samma sits och med
ett stort behov av varandra väljer att få ut sin bitterhet just där.
Kände när jag stängde ner, att mitt medberoende blev lite
igång triggat också av kommentarer typ: lämna dom ändrar sig aldrig
eller Du blir aldrig fri om du inte går.
trots att jag inte alls tror att det är så, drogs jag liksom med.

Det är ett jättebra forum med ett antal eldsjälar som jag känner tacksamhet mot
 eftersom jag även har läst mycket bra saker där.(mestadels faktiskt)
Jag har ju trots allt valet att stänga ner när jag vill, men jag blev
helt uppslukad idag.
Bestämde mig för att göra lite kortare besök nästa gång och att vänta ett tag
eftersom jag blev lite överrumplad av min reaktion.

Inga kommentarer: