onsdag 16 februari 2011

musik

Det finns nog ingenting som kan förändra min sinnesstämning
så snabbt och säkert som musik, eller för den delen ta mig på en resa tillbaka i mitt eget liv.

När jag hör dansbandsmusik kommer jag ihåg förväntan hemma,
då skulle det komma gäster och alla var glada, fortfarande blir jag
glad av dansbandsmusik fast det inte är nån favorit musik.

Tonerna av Bob Marley tar mig till min upproriska tonårstid när
jag inte var rädd för något (trodde jag)  och flower power regerade livet.

Sen finns där ju en och annan låt som påminner om brusten kärlek,
eller för den delen, även passionerad kärlek.

eller bara en liten strof av en låt, som gör att ett mikroögonblick för längesen
glimtar förbi.

Jag städar hemmet som en duracell  kanin om jag bara får lyssna på hög musik,
Ja, musik är fantastisk medicin mot det mesta.

Jag fick precis höra "allways look on the bright side of life"  och gick
från samlad till  "tjo ho nu ska här hända grejer"

Ska nog lyssna på den oftare.

Inga kommentarer: