torsdag 10 februari 2011

ny taktik

Ska prova en ny taktik, kom nämligen på i går att en av mina största fällor
är att jag analyserar andra, framför allt dig då.
Jag är alltid längre fram än jag ska vara, och har skapat mig en
egen sanning som bara är byggd på mitt tänk.

När jag hör dig säga något eller agera på ett sätt som får mig orolig
(vilket är många) så startar projekt uträknarlisa.
och när det sen inte blir så, kommer besvikelse och ny oro.
Nä, dags att skrota detta, eftersom det inte gynnar mig ett dugg.

Nu ska jag försöka vända båten och se mer på mina egna beteende.
Det är tur att jag sett att det funkar på andra annars vet jag inte om
jag trott det var möjligt, men det är det ju. Klart det funkar även på mig,

Ett helt annat bekymmer, jag ska på en tillställning som kräver högklackat,
och det är inte ofta dom hamnar på fötterna,  fast jag tycker det är hemskt fint och
kvinnligt på andra.
Kan gå ganska bra utan att stappla, MEN bara rakt fram (?)
Jag kan med andra ord inte svänga, spännande att se var jag hamnar : )

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Med höga klackar ska man sitta ned och bara dingla med de vackra benen:)

livia sa...

så sant, men där är lite tantvarning på att komma dit med dom i en påse:=)