lördag 2 juli 2011

Helt solo

är jag idag.
Du och yngsta är på träningsläger,
och ska sova över.
Detta behöver jag.
Jag trivs ganska bra i mitt eget sällskap nu,
så har det inte alltid varit.
Förr tyckte jag inte alls om att vara ensam
och hade väldigt svårt för att inte göra någonting alls.

Det skulle alltid hända något,
gärna något stort och dramatiskt,
och gjorde det inte det så drog jag mitt eget strå till stacken
och såg ofta till att lugnet försvann. (blev oftast inte så bra:)

Denna förändring är jag enormt tacksam över.
Att trivas i mitt eget sällskap är enormt befriande,
jag har inget att rymma ifrån längre,
 jag är inte rädd för att umgås med mig själv,
snarare trivs jag ganska bra.

Hade lite planer på allt jag skulle fixa,
röja och handla... men Nä, denna dag ska gå
i jagets tecken.

Jag ska slöa, plugga lite, laga en god paj till mig,
äta godis som jag själv valt, titta på vad jag vill på tv,
och bara njuta. Oerhört bra val, tycker jag!

3 kommentarer:

Mia S sa...

Heja heja !!

Kram..

Åsa Hellberg sa...

Det låter underbart!

Anonym sa...

Helt toppen - får du ändå lust att göra något så finns det ju lust i det med (till motsats av måste)
Ha en fortsatt skön dag
Sanna