onsdag 13 juli 2011

jag är trött!

skriver inte lika flitigt här inne längre.
för jag är så vansinnigt trött på hela situationen.
jag är trööötttt på mina ord om allt jag känner.
jag är trött på att tänka ut lösningar.
Jag är trött på att vara misstänksam
och att analysera och diskutera
missbruk och tillfrisknande, som ofta slutar med irritation.

Jag njuter av umgänget i helt vanliga relationer ex.jobb
där missbruk, medberoende och tillfrisknande
 inte alltid står högst på listan.
där man kan lita på vad människan mitt emot säger.
Där jag känner att jag är värd något.
När skratt ligger närmare än irritation.

Jag längtar så till ett liv med "helt vanliga" problem, typ
vem har inte satt på tandkrämskorken : )
Där det tillhör ovanligheten att bli arg.
Där det finns en famn att krypa in i
Där det diskuteras vad som ska göras på semestern,
inte vilken terapeut som duger åt sexmissbrukaren.

Jag har det livet i mångt och mycket, och jag är oerhört tacksam för det.
Men min relation saknar allt detta viktiga.

Men i allt detta trötta som jag känner, så finns det
något friskt pirr i min mage, som käns bra.
Oavsett hur vår relation utvecklas, eller inte utvecklas
så kommer mitt liv att bli friskt och sunt, det vet jag!

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Japp!

faith sa...

Det låter jättejättebra att du känner så! Och jag känner igen mig i att leva i två helt olika världar. Tur då att vi har tillgång till det är mer normalt!

livia sa...

Kände från början en obehaglig känsla av att allt "där ute" fortsatte som vanligt, medan mitt liv vändes upp och ner i total kaos.
Men nu med lite distans så är jag ganska glad att det vanliga är kvar : )

Mia S sa...

Ska bara säga att jag kikar in och läser även om jag inte alltid kommenterar !

Kramiz

livia sa...

Du är så välkommen här!
Kram