torsdag 21 juli 2011

Skräckens natt

Det började när jag skulle gå och lägga mig.
Jag såg något skymta förbi som en tunn liten skugga.
Ett ingenting flög förbi.
Det var en livslevande harkrank (långben)
och här kommer varför jag inte kan njuta fullt ut av sommaren.
Jag har nämligen fobier för just långbenar och spindlar.

Inget, jag är lite rädd, utan fobier som jag inte ens vågat söka hjälp för,
eftersom jag då vet att jag måste konfronteras med dom på riktigt.
Det har dock blivit lite bättre.
När jag var ensam med äldsta så rådde det vädringsförbud vissa månader.
vi har tillbringat timmar utanför bostaden för att den ockuperats utav spindel/harkrank.
Försökte lura äldsta sonen att ta dom när han var mindre
vilket ledde till att han är lika rädd som jag idag.

Så där stod jag i natt med harkrank i sovrummet och en sovande man
som skulle upp och jobba.
Min första tanke var att lägga mig på soffan, men bestämde mig för RADAR ( tack, den som uppfann detta livsnödvändiga spray)
Fyllde sovrummet med denna spray och gick ut
och bad till gud att den bara tog kål på insekter och inte vuxna män.

Efter en stund så gick jag in och då hade ALLA spindlar krupit ur sina lister och karmar
och var kraftigt förslöade.
Fick se efter så att dom dog ordentligt, och därefter med viss tvekan krypa ner i sängen igen.
Har drömt om dessa bestialiska djur och sovit väldigt oroligt, hörde svagt när mannen steg upp i morse
och tänkte att det var skönt att han överlevde, sen somnade jag.

Inga kommentarer: