fredag 22 juli 2011

jag tror

att min fria vilja faktiskt hjälpte mig att bli nykter
för fyra år sen. Fastän då hade jag inte en aning.
Aldrig någonsin tänkte jag:
- Nu kan jag aldrig dricka mer.

För på ett av mina första möten jag var på
så berättade en man att han inte tänkte så för det var inte sant.
Han kunde dricka imorgon för det är ett val

Och så är det för mig också, och för alla andra missbrukare.
Jag är fullt fri att dricka mig helpackad imorgon,
och sen därefter ta alla konsekvenser det ger.
Men jag är också fullt fri att låta bli för att jag VILL det.
För att jag inte vill ha den misär jag vet att det kommer att ge ganska snart.

Detta har hjälpt mig enormt mycket.
Det ligger så mycket laddning i : JAG FÅR ALDRIG MER........
för det får jag om jag vill, bara jag har klart för mig vad det för med sig
och är beredd att betala det priset.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att det är jättebra att resonera så.

livia sa...

jag måste ju inte bromsa när det står en bil framför mig, men det är hyffsat smart : )