onsdag 26 januari 2011

nytt syre

Tänker mycket på mitt beteende och mitt ibland snedvridna "tänk"
Säger då ofta till mig själv att jag måste ändra än det ena och än det andra
för att jag gör och tänker fel.
Men vem bestämmer vilka tankar och känslor som är fel,
 och finns det över huvudtaget känslor som är fel?

Har idag fått lite nytt syre av min friska coach, där det blir så tydligt,
Jag ska inte ändra  beteende för att göra rätt eller fel utan för att göra det lättare för mig,
och för att må så bra jag kan. det känns ju  ganska smart.

När jag för några år sen gick ur ett eget beroende fick jag ett bra tips,
Hitta en människa som mår som du vill må, och gör sen exakt likadant,
utan att ifråga sätta allt,så får du resultat.
Det funkade alldeles utmärkt för mig då, så jag kör samma sak en gång till.

Jag lyssnar och lär för jag vill bli så fri och frisk som min coach.

Inga kommentarer: