lördag 1 oktober 2011

oj!

Vad vi drar åt olika håll, känns det som.
Eller så är vi på helt olika ställen i tillfrisknandet.
Det sista är ju inte så konstigt, för jag har ju tillfrisknat aktivt i handling sen dag ett, inte fort och inte klart
men det har sakta men säkert gått framåt och i dag kan jag känna att jag är tacksam att jag lagt ner
den energin på det som jag faktiskt gjort.
Jag tycker att belöningarna börjar ramla in i form av glädje, lätt sinne och orosbefrielse.
Det har däremot inte X gjort, han tog bort dom fysiska utagerandena och satte resten på vänt.
Jag tror A och O för verkligt tillfrisknanade är att inse att detta är ett jobb för livet.
och att i början andas, drömma, handla i tillfrisknandet, missbruket tar över dig annars.

Jag avskärmar mig gärna från det sjuka i dag istället för att dyka in i det med hela huvudet, vilket har burit med sig att jag och X har kommit väldigt långt ifrån varandra.
Vi pratar ofta om ganska värdsliga saker, inget djup eftersom det fortfarande finns en spärr hos honom.
Det är lite sorgligt men inte mitt val.
Jag känner mig fri på det viset att jag verkligen gjort min del i denna sjukdom, resten är inte mitt.
Inget jag kan påverka.

Jag börjar bli ENORMT sugen på att leva ett friskt liv!!

Inga kommentarer: