torsdag 13 oktober 2011

Jag är en älskande människa

och det är jag gudomligt tacksam för.
Baksidan av det myntet är att smärtan är djup när kärleken går  vilse.

Jag älskar mina barn över allt annat.
jag älskar mina närmsta vänner
jag älskar mannen jag ska skiljas ifrån
jag älskar mina föräldrar.
Jag älskar nära och kära.
jag älskar mitt liv.
jag älskar hösten
jag älskar att spela sällskapsspel
Det finns så mycket jag verkligen älskar, och jag är väldigt tacksam att
jag faktiskt fått den gåvan att göra det, för det är inte självklart, alla kan inte älska.

8 kommentarer:

Mia S sa...

Låter härligt ! :)

(Jag har bytt bloggadress)

Berit sa...

Har suttit några nätter och läst din historia. Tack för dina tankar som har givit mig mycket. Min särbo är också sexmissbrukare. Han har stuckt för 5 v sedan (igen!) och jag har hittat honom på sexsidor där han söker sex mm. Detta efter avbruten 8 mån behandl på Dysb kliniken för 1 år. Återfall alltså. Det är ett helvete och jag känner igen mig i allt du skriver. Önskar dig kära fina kvinna mycket styrka o mod att bryta upp.

livia sa...

Mia: Hur hittar jag dit där då: )?

Kicki: Ja det är verkligen tärande att ha denna sjukdom nära inpå sig.
många sa till mig att plötsligt en dag står du inte ut längre om han inte ändrar sig, och det var precis vad som hände, jag jobbade med mitt medberoende och plötsligt sa något stopp.jag ville inte mer.
Önskar dig det bästa!/Livia

Anonym sa...

Har vi kärlek i hjärtat kommer vi långt.
Trots det vi kan se - och det inte ser ut som det - så övervinner det allt!
Att behålla kärleken trots att vi inte orkar något annat är stort!
kram Sanna

livia sa...

Ja med kärlek i hjärtat kommer man framåt så smånningom, vill jag tro.
Dessutom tror jag det är en ganska bra motpol till bitterhet som annars är lätt att släpa med sig, HU : )
Kram Livia

Berit sa...

Jag önskar att jag kom till väggen när det säger stopp nu vill jag inte mer! Trots att 5 v har gått funderar jag fortfarande på om jag måste gå till medberoendemöte. I bland kommer en glasklar tanke "är det en mardröm jag är i, hur kunde jag som var så glad för 4 år sedan hamna i detta moraliska förfall och varför fortsätter jag"?

livia sa...

Sluta fundera och gå dit, ge det en chans, ingen mår sämre för det värsta har redan hänt.
du kommer att träffa väggen om du tar hand om DIG.

Jag tror vi fortsätter för att vi har blivit lika besatta av dessa män som dom är i sin drog (sex)
och vi måste bryta den besattheten på samma vis som dom måste göra det.
Jag tror mycket på att titta på sig själv, jag har många gånger undrat varför jag tillåtit mig bli behandlad på detta vis, en "frisk" människa skulle gått första gången tror jag. Kram Livia

Berit sa...

Vad klok du är!! Precis så är det Det värsta har redan hänt. Han är verkligen som en drog för mig precis som han har sin drog, helt otroligt att man kan bli så besatt av en man som har sårat ock kränkt en så mycket. Sjukt är det.
En "frisk" människa träffar nog inte en så sjuk människa. På Dysb kliniken sa dom att det är inte tillfällighet att just vi har mötts. Jag har lärt mig mycket där, bl a att dom männen jag har fastnat för har alla haft olika beroende. Men inget har varit så svårt att ta sig ur som det här. Ska försöka ta mig till Hjorthagen på måndag. Helst vill jag fortsätt på Dysb men det är så dyrt. Lev väl du också och ta hand dom dig. Tack för dina kloka ord! Kram.