onsdag 31 augusti 2011

idag

såg jag ut på ett retligt sätt enligt herr missbrukare,
när han berättade att han inte mått så bra och att hans huvud
velat göra en massa saker.

Detta känns inte ok längre,
dels så är jag inte längre intresserad av
 vad hans sjuka sida har lust med
det får någon annan lyssna på.
Dels så ser jag ut så här och har inte lust att
bli påhoppad för att diffe är framme, honom är jag fullständigt klar med.

men jag får mig en ordentlig tankeställare när det blir så här,
är det så här det ska se ut framöver i mitt liv för att jag valt att
försöka laga en  sönder trasad relation och tillfriskna tillsammans med en sexmissbrukare.

Som jag känner så är ödmjukheten väldigt,väldigt långt borta,
och jag saknar väldigt mycket att leva med en kärleksfull människa
som visar jävlar annama och driv för tillfrisknandet och den total förstörda relationen.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Bra. Du ska inte behöva lyssna på det. Säg nej. Kort och gott:)

faith sa...

När jag lyssnade och lyssnade och förstod och förstod sp slogs jag av att jag själv ville leva med någon som lyssnade och förstod mig! Jag ville också känna att mina känslor och tankar var viktiga. Men jag insåg att så skulle aldrig vår relation bli. Alltid fokus på honom! Då när jag liksom vågat känna detta och sörja att han aldrig skulle kunna ge mig det så tog jag sakta kliv ifrån honom. Kram till dig!

livia sa...

slår mig när jag läser dina rader att det är så sorgligt när jag tittar på det i dag, hur jag satt mig själv på "vänt" alltid.
men.. även lite glad att jag fick möjlighet att rätta upp, ställa till rätta, både inför mig själv och andra.
kram Livia