söndag 11 september 2011

tjo vad

det känns längesen jag skrev här inne.
Allt flyter på, jag jobbar otroligt mycket med mitt medberoende
men också med vad det är hos mig som gör att jag varit så gränslös
i alla mina relationer.
Försöker titta bakåt en del, för min relation med mina föräldrar
har blivit väldigt infekterad och jag vet att mycket ligger hos mig.
Saker som "poppat" upp och som jag blir ledsen för, utan att berätta.
känner att jag skulle behöva sätta mig ner och prata med dom
men känner mig inte riktigt redo, eftersom jag vill bli kvitt min ilska först.
Önskar att jag kan få till ett samtal där jag inte skuldlägger utan med respekt
berättar hur jag känner och har känt.

Har också varit i Norrland på korpberget, på min addiktologi utbildning.
Och det ända jag kan säga om detta är att jag älskar varenda minut där.
Det är ju en processutbildning vilket innebär att under tiden (3år) jag utbildar mig så
jobbar jag också med mitt eget tillfrisknande, och tillsammans med denna grupp jag går
med så finns det så otroligt mycket att hämta, och jag är väldigt väldigt tacksam.

Inga kommentarer: