fredag 5 augusti 2011

återfall

Just nu när vi går i samma riktning och det känns
lite friskt och lugnt så finns ju ändå alltid tanken där
på ett ev. återfall.

Men jag tycker inte att jag plågar mig själv med tanken längre.
Jag känner mig snarare lite trygg med att veta mina gränser.
Gränser som  jag känner mig väldigt säker på.

Idag finns all kunskap som behövs hos oss båda för att
vi ska kunna visa varandra respekt och vara ärliga.
Du har alla dina verktyg som du ska andvända
om du är på villovägar, och du vet att inget annat än ärlighet räknas.

Det finns inte längre några genvägar kvar som är öppna,
Dom kryphål som missbrukar jaget kan nosa fram måste genast ut i dagsljus.

Mycket av vardagliga saker och händelser runt oss är missbrukade
rent förtroendemässigt, och måste byggas upp igen.
Vi måste vara på vår vakt att inte saker och ting bara återgår till
det som fortfarande känns mest bekant.
För ofta är det ju inte så svårt att sluta med saker, däremot att inte börja igen.

Det ligger mycket jobb framför oss  för att få allting på fötter igen,
och här visar det sig av sig själv om viljan och tålamodet finns.
Men skulle vi dag för dag ta detta framåt så ligger här också
en ny relation med mycket potential, tror jag.

Parallellt med detta har vi varsitt tillfrisknande som är A och O
att det sköts om på bästa och seriösaste sätt.
Vi behöver båda komma närmare våra egna jag och inse våra värde.

Mitt personliga tillfrisknande känns så rätt,
jag börjar verkligen känna hur jag vill ha mitt liv, vad jag behöver
och vad jag faktiskt är värd.

Inga kommentarer: