måndag 6 juni 2011

total torka

Har haft total torka vad gäller skrivandet här.

Kom hem från Norrland för en vecka sedan,
denna underbara utbildning om allt som
 har med sjukliga bindningar att göra.
Jag tycker verkligen det är hyper intressant

Detta är en process utbildning vilket innebär att
jag även fokuserar på att växa på insidan.
Vi börjar morgonen med en delningsrunda om
vad vi har för tankar och vad vi har på hjärtat,
och där kommer upp både det ena och andra.
Så borde alla få lov att starta sin dag på arbetsplatsen,
att naket och avskalat berätta vad som stör ens sinnesro.

Vår examination denna gången var att hålla föredrag
för patienter ang. sjukdomsbegreppet,
eftersom vi befann oss på ett behandlingshem.
Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv,
men oj vad skönt efteråt när jag gick emot och bara gjorde.
Detta behandlingshem ligger beläget inne i skogen i
den vackraste natur man kan tänka sig.

Jag är verkliggen glad att jag har detta.
I slutet av året ska vi djupdyka i medberoendet,
det är bra för mig.

Här hemma är saker och ting ganska röriga,
Det letas fortfarande rum, det var inte så enkelt som
vi trodde från början.
Du kämpar på och förändras ganska mycket,
men jag känner att det behöver bli boende på olika håll iaf ett tag.

Jag pendlar mycket i mitt mående, men jag gör det jag ska.
Jag har verkligen förstått frasen "tillfriskna med babysteg"